بحث تولید «پایتخت7» این روزها توسط مدیران رسانه ملی به شکل کاملا جدی در حال پیگیری است اما سوال اصلی اینجاست که مدیران تلویزیون از تولید «پایتخت7» چه می‌خواهند؟

مدیران تلویزیون از «پایتخت7» چه می‌خواهند؟

تبریز کریدور ـ گروه رادیو و تلویزیون: سرانجام بعد از مدت‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره روند تولید «پایتخت 7» و همکاری دوباره محسن تنابنده با تلویزیون برای ادامه این مجموعه پرمخاطب مرکز سیمافیلم در اطلاعیه‌ای از مذاکره با تهیه کننده و کارگردان سریال پایتخت برای تولید فصل جدید آن خبر داد.  مجموعه‌ای که فصل ششم آن نوروز 1399 روی آنتن رفت و حواشی مربوط به قسمت آخر آن و وجود سکانسی که تداعی کننده آثار فیلمفارسی قبل از انقلاب بود، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد. به گونه‌ای که عبدالعلی علی‌عسگری رئیس وقت سازمان صدا وسیما در دستوری ویژه به سید مرتضی میرباقری معاون وقت سیما نوشت:«لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!».

اما در اطلاعیه‌ سیمافیلم نیز ضمن تکذیب مذاکره مستقیم پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با محسن تنابنده برای ساخت فصل جدید «پایتخت» آمده است: «شکل‌گیری شایعاتی پیرامون ساخت فصل جدید سریال پایتخت در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود شخصی و مذاکره مستقیم رئیس رسانه ملی با یکی از عوامل این سریال صحیح نیست» و بدین وسیله اعلام می‌کنیم که ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد.

بی‌انگیزگی، ضعف فیلمنامه و متن، مشکلات فصل آخر اما محمدتقی فهیم، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با با خبرنگار فارس در خصوص ملاحظات ادامه ساخت مجموعه پایتخت عنوان کرد:«روند داستان‌پردازی سریال پایتخت هر چه به فصل پایانی آن نزدیک شده، از جذابیت و حلاوت فصل‌های میانی آن خالی شده و مشکلات اساسی فصل آخر پایتخت از بی‌انگیزگی، ضعف فیلمنامه و ضعف متن آن ناشی شده بود.»

او همچنین پیشنهاد می‌دهد:«برای تولید فصل جدید باید رغبت تولید سریال از سوی گروه سازنده پایتخت باشد، نه از خواهش‌های مدیران تلویزیون شرایط کار فراهم شود که خطایی استراتژیک است». گروه «پایتخت» باید ایده‌ها جدیدی مطرح کنند فهیم  همچنین در رابطه با فصل جدید سریال پایتخت بیان داشت که همزمان با پخش فصل ششم نیز بحث مهم این بود که کار پایتخت تمام است و باید گروه سازنده آن فکری دیگر و ایده‌ها و سوژه‌های جدیدی مطرح کنند. در خیلی از جاها کار سفارشی وجود دارد اما در رویکردهای کمدی، اجتماعی و طنز هم گروه باید دلشان با کار همراه باشد. به گفته فهیم دو نکته اساسی درباره پایتخت وجود دارد. اول اینکه استانداردهای مربوط به روند پذیرش فیلمنامه باید طی شود. نکته دوم هم این است که اگر قرار باشد با همان روندی که در فصل پایانی دیدیم این سریال ادامه پیدا کند، «اساسا تولید آن مانند پول دور ریختن است، چون نشان دادند چیزی در چنته ندارند».

اگر قرار باشد با همان روندی که در فصل پایانی دیدیم این سریال ادامه پیدا کند، اساسا تولید آن مانند پول دور ریختن است، چون نشان دادند چیزی در چنته ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top