پرش به محتوا
خانه » طعنه آیت الله مسعودی خمینی به تندروها/ چرا مدام کنار نشسته‌اید و می‌گویید «لنگش کن»؟/ خودتان بروید و جنگ کنید

طعنه آیت الله مسعودی خمینی به تندروها/ چرا مدام کنار نشسته‌اید و می‌گویید «لنگش کن»؟/ خودتان بروید و جنگ کنید

  • از

طعنه آیت الله مسعودی خمینی به تندروها/ چرا مدام کنار نشسته‌اید و می‌گویید «لنگش کن»؟/ خودتان بروید و جنگ کنید

طعنه آیت الله مسعودی خمینی به تندروها/ چرا مدام کنار نشسته‌اید و  می‌گویید «لنگش کن»؟/ خودتان بروید و جنگ کنید

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به ادعاهای تندروها گفت: اگر می‌گویید جنگ خوب است، پس خودتان بروید و بگویید که آماده‌اید در برابر دشمنان بایستید و جنگ کنید؛ اگر هم به شهادت برسید، چه بهتر که به بهشت می‌روید، و اگر شهید نشدید به خانه برمی‌گردید.

به گزارش خبرگزاری تبریز کریدور، آیت الله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری تبریز کریدور، درباره مخالفت تندروها با تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره تفاهم ایران و آمریکا بیان کرد: من از همه آقایان و به‌طور کلی سؤال می‌کنم: آیا جنگ بهتر است یا آشتی؟ کدام انسان عاقلی می‌گوید جنگ امر مطلوبی است؟ جنگ برای هر طرفی که در آن درگیر باشد، چه کسانی که برنده می‌شوند و زنده می‌مانند و چه برای کسانی که شکست می‌خوردند و کشته می‌شوند، بد است. البته اگر کسانی آمدند که با قرآن، اسلام و انقلاب مقابله کردند،طبیعتاً باید از خودمان دفاع کنیم و نمی‌توان از دفاع صرف‌نظر کرد.

این روحانی اصولگرا بار دیگر تندروها را مخاطب قرار داد و خاطرنشان کرد: شما آقایان می‌فرمایید باید دفاع کنیم، خودتان به همان میدان بروید و بگویید ما آمده‌ایم در برابر مقابل این دشمنان عجیب و غریب بایستیم و مقابله کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر واقعاً این اقدام نادرست است و باید جنگ صورت گیرد، خودتان به خط مقدم بروید، تاکید کرد: جنگ در هر صورت چه در حالت پیروزی و چه شکست، نتیجه آن ویرانی است و امر صحیحی نیست. جنگ برای هیچ‌کس مطلوب نیست. اساساً جنگ برای هیچ انسانی امر پسندیده‌ای نیست. اگر می‌گویید جنگ خوب است، پس خودتان بروید و بگویید که آماده‌اید در برابر دشمنان بایستید و جنگ کنید؛ اگر هم به شهادت برسید، چه بهتر که به بهشت می‌روید، و اگر شهید نشدید به خانه برمی‌گردید.

وی افزود: چرا مدام کنار نشسته‌اید و به تعبیری می‌گویید «لنگش کن، لنگش کن»؟ این چه معنایی دارد؟ چه چیزی را لنگش کند وقتی زورش نمی‌رسد. اکنون وضعیت نیز همین‌گونه است. عرض من این است که این آقایان کارهایی با فکر و حساب‌شده انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید