مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: این استان با کسری پایگاه امداد و نجات ملکی مواجه است که به حدود ٣٠ پایگاه می‌رسد و باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای جبران این عقب‌افتادگی استفاده کرد.

خراسان رضوی با کمبود پایگاه امداد و نجات ملکی مواجه است

به گزارش تبریز کریدور از قوچان، محسن ذاکریان ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌طور تقریبی در سطح استان با کسری پایگاه ملکی امداد و نجات که باید ساخته شود مواجهیم که باید جدیتی درزمینه استفاده از ظرفیت‌های مختلف به‌منظور رفع این عقب‌افتادگی صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه مشابه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید کلاهدوز قوچان که کانکسی است حدود ٣٠ پایگاه ملکی در سطح استان نیاز داریم، افزود: سال گذشته یک پایگاه امداد و نجات خیرساز ساخته شد و امسال هم یک پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده نیز سه پایگاه در مرحله ساخت و استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای در حال پیگیری برای انعقاد فی‌مابین استانداری خراسان رضوی و جمعیت هلال‌احمر کشور است تا با استفاده از اراضی مولد بتوان به طور مجموع بیش از ٢٠ پایگاه امداد و نجات در این استان دایر کرد که فعلاً در مرحله بررسی قرار دارد.

ذاکریان با اشاره به تصمیمات اخذشده در جلسه هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی برای برخی پروژه‌های مهم استان از جمله قوچان بیان کرد: مهم‌ترین مورد انجام اقداماتی درزمینه پروژه زمین جمعیت هلال‌احمر در ابتدای چهارراه تربیت این شهرستان است که سال‌ها بلااستفاده بود و باید با همکاری مسؤولین محلی و تصمیم‌های هیأت مدیره کار عملی در آن شروع شود.

وی تأکید کرد: پایگاه امداد و نجات شهید کلاهدوز در محور آلماجق یکی از پایگاه‌های مهم در مسیر شمالی خراسان رضوی به شمار می‌آید که پذیرای خیل زائران امام رضا علیه‌السلام در طول سال بوده و جمعیت هلال‌احمر باید امدادرسانی شایسته‌ای را در این محور داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی تصریح کرد: این پایگاه کانکسی در شأن امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیست که تمهیداتی در خصوص زمین وجود دارد و باید میان استانداری خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر و منابع طبیعی درزمینه اراضی ملی انجام بگیرد.

وی بابیان اینکه در خصوص تأمین منابع موردنیاز یک خیر اعلام آمادگی اولیه را انجام داده که اگر به قطعیت برسد پروژه احداث این پایگاه شروع می‌شود، گفت: بخشی از کارها پیگیری‌های زیرساختی برای مجوزهاست چون اگر ملک وجود نداشته باشد نمی‌توان اعتبار ملی یا استانی اختصاص داد پس مهم تأمین اعتبار است و اگر خیر به قطعیت برسد کمتر از یک سال آینده این پایگاه افتتاح می‌شود. پایان پیام/٧٠٠۴٣

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top