رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری ۴۰۰ قلاده سگ از سطح شهر شهرکرد

به گزارش تبریز کریدور از شهرکرد، داوود مومنی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر شهرکرد جمع‌آوری شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در محل سایت دفن زباله به مساحت یک هزار و ۸۰۰  مترمربع توسط شهرداری احداث شده است که شامل ۲ سالن نگهداری و یک فضای قرنطینه است.

وی اضافه کرد: پیمانکار باید دارای شرایط لازم در قالب قرارداد و بر اساس دستورالعمل ابلاغی با تجهیز مخصوص از جمله دارت بیهوشی و قفس زنده‌گیری حیوانات باشد.

مومنی با بیان اینکه با یک پیمانکار جهت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب توافق کرده‌ایم، ادامه داد: هزینه نگهداری هر کدام از سگ‌ها نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است و از ابتدای امسال تا کنون شهرداری برای جمع‌آوری این سگ‌ها نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه عقیم‌سازی هر سگ برای شهرداری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، تصریح کرد: با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست سگ‌ها عقیم‌سازی نشده به تفکیک جنسیت در ۲ سالن جداگانه نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: مشاهدات و گزارشات سازمان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص سگ‌های ولگرد، نشان دهنده آن است که از شهر‌ها و روستا‌های اطراف این حیوانات به شهرکرد منتقل می‌شوند.

وی افزود: با اخذ تعهد و پُر‌کردن فرم مخصوص سگ‌های دارای نژاد و اصیل به افرادی که از این سگ‌ها برای نگهبانی استفاده می‌کنند تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top