معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تشکیل انجمن جدید هنرهای تجسمی استان و برگزاری انتخابات در بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

انتخابات انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش تبریز کریدور از قزوین؛ امیر ملاحسن، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تشکیل ساختار جدید انجمن‌های فرهنگی هنری که در قالب ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شده است، در استان قزوین نیز در دستور کار قرار گرفته و بزودی در بهار سال جاری این انتخابات برگزار می شود.

ملاحسن افزود: طبق اساسنامه، تاسیس انجمن‌ جدید هنرهای تجسمی استان قزوین در قالب موسسه چندمنظوره با دامنه فعالیت‌های بیشتر خواهد بود و این انجمن پس از برگزاری مجمع و انتخاب هیئت مدیره به صورت حقوقی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر دولتی استان قزوین ثبت رسمی خواهد شد.

وی اظهار کرد: اساسنامه جدید امکان مطالبه‌گری را برای هنرمندان فراهم آورده و برمبنای آن نقش آفرینی هنرمندان شهرستانی بیشتر است.

معاون امور هنری گفت: هیات موسس این انجمن با همراهی و همکاری هیات مدیره سابق این انجمن ، در یک بازه حدودا دو ماهه، فرآیند ثبت‌نام و عضوگیری اعضاء مجمع عمومی انجمن استان و سپس برگزاری انتخابات را مدیریت خواهند کرد و افراد متقاضی عضویت و نامزدی در انتخابات انجمن هنرهای تجسمی، می‌توانند براساس فراخوان‌ این انجمن در این فرآیند شرکت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: کسانی که متقاضی عضویت در هیأت مدیره هستند باید دارای مدرک تحصیلی و فعالیت موثر هنری باشند که جزییات آن در فراخوان و روند برگزاری انتخابات اعلام شده است.

ملاحسن افزود: هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی پس از عضوگیری و برگزاری مجمع عمومی و برگزاری انتخابات به کار خود پایان خواهد داد و پس از آن هیچگونه مسئولیت حقوقی نخواهد داشت و طبق اساسنامه پس از تعیین هیئت مدیره‌، امور را واگذار خواهد کرد.

۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top