مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه 36 کشتی در لنگرگاه بندر امام معطل هستند، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی مشکلات ارزی این کشتی‌ها به‌زودی برطرف شود.

معطلی کشتی‌های کالای اساسی در بندر امام

به گزارش تبریز کریدور از از اهواز، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه 36 کشتی در لنگرگاه بندر امام معطل هستند، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی مشکلات ارزی این کشتی‌ها به‌زودی برطرف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تاکید کرد: افزایش نرخ‌های مصوب نهاده دامی در سامانه ‌بازارگاه‌ و تعرفه‌های گمرکی را از جمله مواردی است که ساماندهی آن می‌تواند در روند تسریع تخلیه کالا‌های اساسی مؤثر واقع شود.

به گزارش فارس،اواخر آبان ماه سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی اعلام کرد که ٣٧ فروند کشتی با میزان بار ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن در بندر امام روی آب مانده‌ اند؛ خبری که این پرسش را به وجود آورد که چه عاملی موجب رسوب این حجم از کالا شده است؟ در این خصوص مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تامین ارز را دلیل انبارش کالا در این بندر اعلام می کند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز هم می‌گوید: مهمترین دلیل معطلی کشتی‌های حامل کامل کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به مشکلات اسنادی و تخصیص ارز مربوط می‌شود.

وی افزود: معطلی این کشتی‌ها در لنگرگاه هزینه‌های مازادی را به فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و علاوه بر این نیز آثار تورمی نامطلوبی را در بازار مصرف کنندگان در کشور به وجود می‌آورد.

به گفته کارشناسان اقتصادی روزانه برای تاخیر به هر کشتی ۲۵ هزار دلار جریمه باید پرداخت شود!

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top