نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: در حدیثی از امام موسی کاظم(ع) گفته شده جماعتی هستند که از جنگ خسته نمی‌شوند و ترسی در وجودشان نیست، برای مثال شهید حججی را ببینید، او ترسی نداشت، همه یاران امام (ره) نیز همین طور بودند، حاج قاسم را ببینید که هیچگاه خسته نمی‌شد.

صلابت و شجاعت از ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) است

به گزارش تبریز کریدور از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در رویداد بین المللی گستره جغرافیایی اندیشه‌های امام خمینی (ره) که شامگاه چهارشنبه با حضور سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال حیطه جغرافیایی برخی از انبیاء را در قرآن بیان کرده است، برای مثال در آیه شش سوره مبارکه صف درباره حضرت عیسی (ع) می‌فرماید بیایید صحبت‌های عیسی مسیح را گوش کنید، یعنی ما را پای سخنرانی حضرت عیسی (ع) می‌کشاند. وی ادامه داد: خدا در این آیه می‌فرماید «وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِینٌ»، یعنی (هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌کنم و به فرستاده‏‌اى که پس از من مى‌آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است). امام جمعه قزوین عنوان کرد: طبق این آیه مشخص می‌شود جامعه هدف حضرت عیسی (ع) بنی‌اسرائیل هستند، در ادامه نیز از کلمه «جمیعا» استفاده کرده و صرفاً جامعه هدف را بنی‌اسرائیل ذکر کرده است. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند همین معنا را درباره رسول اکرم (ص) آورده و در آیه 158 سوره اعراف فرموده «قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ جَمِیعًا الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ یُحْیِی وَیُمِیتُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ الَّذِی یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَکَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ»، یعنی (ای رسول ما به خلق بگو که من بر همه شما جنس بشر رسول خدایم، آن خدایی که فرمانروایی آسمان‌ها و زمین از آن اوست، هیچ خدایی جز او نیست که زنده می‌کند و می‌میراند، پس باید ایمان به خدا آرید و هم به رسول او پیغمبر امّی (که از هیچ کس جز خدا تعلیم نگرفته) آن پیغمبری که بس به خدا و سخنان او ایمان دارد، و پیرو او شوید، باشد که هدایت یابید).

وی خاطرنشان کرد: در این آیه از کلمه «جمیعا» استفاده شده است، بخواهیم جغرافیای نفوذ امام (ره) را ببینیم باید رسالت خاتم‌المرسلین را مبنا قرار بدهیم برای اینکه این فرزند برخاسته از آن مکتب، برای همین منظور آمده است، ما از ابتدای اسلام تاکنون نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که آن اتفاقاتی که باید بیفتد و قرآن وعده آن‌ها را داده، هنوز رخ نداده است، بنابراین باید کسانی بیایند تا این اتفاقات محقق شود. آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: وقتی خدا پیغمبر ما را پیغمبر جهانیان معرفی می‌کند همه ساز و کارهای پیرامونی آن نیز همان طور است، برای مثال گفته می‌شود حضرت مریم (س) سیده نساءالعالمین است، از ائمه (ع) سؤال می‌کنند فاطمه (س) سیده نساءالعالمین است یا مریم (س)؟ می‌فرمایند هر دو، البته مریم (س) سیده نساء زمانه خویش است اما فاطمه (س) سیده نساءالعالمین من الاولین و الاخرین است. امام جمعه قزوین تصریح کرد: پیغمبر ما با این ابزار به میدان آمده است، یعنی برای جهانیان آمده است، برای همه جغرافیای زمین و برای همه زمان‌ها تا قیامت مبعوث شده است. وی یادآور شد: همچنین راجع به امام زمان (عج) که عصاره همه انبیاء و اولیای الهی است، قرآن می‌فرماید «یملأ الله به الأرض قسطا و عدلا بعد کما ملئت ظلما و جورا»، امام خمینی (ره) نیز همین طور به میدان آمد، در میان همه علما، بزرگان و اندیشمندان این امام (ره) است که ائمه اطهار (ع) اشارات جدی و شفافی را متوجه او کردند. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) که فرمود «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو اَلنَّاسَ إِلَی اَلْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ اَلْحَدِیدِ لاَ تُزِلُّهُمُ اَلرِّیَاحُ اَلْعَوَاصِفُ وَ لاَ یَمَلُّونَ مِنَ اَلْحَرَبِ وَ لاَ یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اَللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ اَلْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ»، یعنی (مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تندبادها آنها را به لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می‌کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است). آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: همه عقبه قم را ببینیم و بررسی کنیم این حدیث مصداق چه کسی است؟ حتی در این حدیث پیش‌بینی جنگ هم شده و گفته شده جماعتی هستند که از جنگ خسته نمی‌شوند و ترسی در وجودشان نیست، برای مثال شهید حججی را ببینید، او ترسی نداشت، همه یاران امام (ره) نیز همین بودند، حاج قاسم را ببینید که هیچگاه خسته نمی‌شد. وی بیان کرد: در این حدیث آینده هم پیش‌بینی شده و گفته شده متقین موفق می‌شوند، نگاه امام راحل را هم ببینید، ایشان فرمود تا بانگ لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله در تمامی جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هم هستیم. امام جمعه قزوین اظهار کرد: وزیر امور خارجه اوایل انقلاب مصاحبه‌ای در یکی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس کرد و گفت ما کاری به جاهای دیگر نداریم و در کشور خودمان انقلاب کردیم، امام خمینی (ره) بلافاصله در یک سخنرانی فرمودند ما انقلاب مان را به همه جای جهان صادر می‌کنیم؛ امیدواریم همه ما سربازان نشر اندیشه‌های امیدبخش برای مستضعفان و جهانیان باشیم. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top