نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: معلم در کلاس درس فقط به دنبال انتقال علم نباشد بلکه باید اخلاق، شخصیت و کرامت دادن به انسان ها را با خودش به کلاس ببرد تا فرزندان ما از روز اول بفهمند که دارای کرامت و شخصیت هستند.

آیت الله نور مفیدی: معلمان باید اخلاق و کرامت را به دانش آموزان بیاموزند/ فرهنگ عفاف و حجاب به درستی معرفی شود

به گزارش تبریز کریدور از گرگان،‌ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و جمعی از معاونین که به مناسبت هفته گرامیداشت معلم برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش مهمترین سازمان و مدیریت کشور است یعنی مهمتر از همه بخش هاست، چرا که در آموزش و پرورش آن فردی که محور همه توسعه ها و پیشرفت هاست، ساخته می شود.  نماینده ولی فقیه در گلستان توجه به شان و جایگاه معلم را بسیار مهم خواند و افزود: باید خود معلمان هم در این زمینه تلاش کنند و کسانی که می توانند ایده به جامعه بدهند و تصمیم سازی کنند، در این راستا گام بردارند. وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر «معلمی شغل انبیاست»، گفت: این جمله والایی برای معلمان است و باید بدانیم معلمی شغل انبیاست و معلمان همچون پیامبری هستند که به کلاس می روند.  آیت الله نورمفیدی ادامه داد: معلمان قدر و منزلت خودشان و اهمیت شغل معلمی را بدانند و در این زمینه ایفای نقش کنند.  نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: معلم زمانی که به کلاس می رود نباید با بخشی از وجودش برود بلکه باید با تمام وجود در کلاس درس حاضر باشد. وی گفت: معلم در کلاس درس فقط به دنبال انتقال علم نباشد بلکه باید اخلاق، شخصیت و کرامت دادن به انسان ها را با خودش به کلاس ببرد تا فرزندان ما از روز اول بفهمند که دارای کرامت و شخصیت هستند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه شخصیت ما نقش گرفته از معلمان است، افزود: شهید مطهری واقعا شخصیت تاثیرگذاری بود، این شخصیت در هر زمینه ای که قلم زده، تا آخر آن موضوع را به سرانجام رسانده است. وی ادامه داد: باید معلمانی که برای دانش آموزان کلاس اول می روند طوری با آنها برخورد کنند تا شیرینی آن به بچه ها منتقل شود تا از اول علاقمند به یادگیری شوند. آیت الله نورمفیدی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب نیز گفت: این شب ها تلویزیون برنامه های خوبی را در این خصوص پخش می کند و مقام معظم رهبری نیز در خصوص مسئله حجاب و ریشه بد حجابی و بی حجابی مطالب خوبی را فرمودند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب باید به درستی به جامعه معرفی شود، افزود: طوری رفتار نکنیم که همه را از عفاف و حجاب فراری دهیم، حجاب و عفاف را باید به دل دختران و زنان مان ببریم. نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه حجاب نیز مسلم دین ماست، گفت: شکی در این مسئله نداریم و اگر شک و تردید کنیم به ایمان ما لطمه می زند، حجاب یک امر ضروری همچون نماز خواندن است. وی اظهارداشت: بانوان معلم وظیفه دارند تا در کلاس درس این مسئله را با نرمی و محبت به دختران کوچک ما منتقل کنند تا بدانند باید حجاب داشته باشند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top