سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پایتخت از توقیف بیش از ۲۷ هزار دستگاه خودرو در پی تخلفات حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران خبر داد.

نقره‌داغ شدن ۲۷ هزار راننده پرخطر

به گزارش خبرنگار انتظامی تبریز کریدور، امروز ۲۹ مهرماه۱۴۰۲، سرهنگ صفر عبادی سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به انواع تخلفات رانندگی در بزرگراه‌ها اشاره و اظهار داشت: تخلفاتی که در بزرگراه‌ها شاهد آن بوده که باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای دیگر رانندگان می شود سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز، صحبت و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، حرکت با دنده عقب، تغییر مسیرهای ناگهانی و عدم حرکت بین خطوط است. وی افزود: ۲ تخلف در بزرگراه‌ها از همه مهم‌تر و خطرناک‌تر است که عبارتند از سرعت غیرمجاز و توقف در حاشیه بزرگراه.  سرهنگ عبادی تصریح کرد: در تصادفاتی که سرعت باعث و علت آن است خسارات نیز بیشتر شده و این نوع خسارات سنگین‌تر بوده و هزینه‌های زیاد اجتماعی و اقتصادی برای رانندگان در پی دارد. سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ افزود: عاقبت تصادف با سرعت زیاد، واژگونی یا برخورد با مانع بوده و اگر با وسیله سومی برخورد کنند نیز قطعاً منجر به مصدومیت یا فوت راننده می‌شود؛ اما مورد دیگری که بسیار خطرساز و مهم است توقف در حاشیه بزرگراه است؛ اگرچه شاید خیلی از مردم بگویند ما که در کناری ایستاده و اتفاقی برای ما نمی‌افتد اما باید بدانند که این موضوع بسیار مهم است و رانندگان حتما در حاشیه امن راه و توقفگاه‌های اضطراری کنند.   سرهنگ عبادی با بیان اینکه توقفات حاشیه‌ای در بزرگراه‌ها یکی از عوامل اصلی تصادفات محسوب می‌شود گفت: اگر خودروی شما دچار نقص فنی شد یا به عنوان مثال لاستیک خودرو پنچر شد در ابتدا سرنشینان را از خودرو پیاده کرده و به محل ایمن هدایت کرده و خودرو را به حاشیه امن و توقفگاه اضطراری منتقل کنید و با ایمن سازی و نصب علایم هشدار دهنده در فاصله‌ای مناسب، دیگر رانندگان را از خرابی خودرو مطلع سازید.  سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: توقف در معابر بزرگراهی تصادفات سنگینی را رقم می‌زند به این دلیل که خودروها به ناگاه با یک خودروی متوقف که مانند دیوار است روبرو شده و قاعدتا یا مصدومیت شدید یا تصادفات فوتی را در پی دارد. وی در ادامه به سن رانندگان متخلف اشاره کرد وافزود: سن رانندگان متخلف در بزرگراه‌ها مختلف است ولی بیشترین سن متخلفان بین 15 تا 27 سال است که بیشترین تخلفات آنان نیز سرعت، حرکات نمایشی لایی کشی و حرکت با دنده عقب است.  وی افزود: برخی از رانندگان شهرستانی که با بزرگراه‌های شهر تهران آشنا نیستند نیز تخلف حرکت با دنده عقب در بزرگراه را انجام می‌دهند که این اقدام آنان بسیار خطرناک بوده و باعث بروز تصادفات شدید و غیر قابل جبرانی می‌شود.   سرهنگ عبادی اظهار داشت: برخی از رانندگان با جان مردم بازی می کنند که واقعا از نظر قانونی و اجرای مقررات نمی‌شود از تخلف آنان به راحتی گذشت و همکاران بنده با این نوع تخلفات به صورت قاطع برخورد می‌کنند. سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تخلفات حادثه ساز 72 ساعت خودرو متوقف شده و حتما اعمال قانون صورت می‌شود.  وی گفت: پلیس به دنبال اعمال قانون نیست و بیشتر برای ایجاد امنیت و آرامش برای مردم تلاش و کوشش می‌کند تا شهروندان بتوانند در امنیت به رانندگی بپردازند. سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری 660776 فقره اعمال قانون و 27106 دستگاه توقیف خودرو داشته‌ایم که این تعداد مربوط به تخلفات حادثه‌ساز در سطح بزرگراه‌های شهر تهران است.   وی افزود: تمام تلاش پلیس راهور تهران بزرگ با حضور خود در سطح معابر پایتخت افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان و مدیریت و روان سازی ترافیک است.  عبادی تصریح کرد: این تخلفات شامل سرعت و سبقت و انجام حرکات نمایشی در سطح بزرگراه‌های شهر تهران است.   وی افزود: اگر راننده ای با 64 کیلومتر در ساعت در حال تردد باشد و با عابر پیاده ای برخورد کند اتفاق خاصی برای وی نخواهد افتاد ولی اگر همان راننده با خودرو با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت با عابر برخورد کند برای عابر پیاده حتما اتفاق و حادثه ای دردناک بوجود خواهد آمد؛ این 14 کیلومتر شاید برای راننده مختصر باشد ولی شاید عابر پیاده در این حادثه فوت نماید و آسیب‌ها خیلی بیشتر و بدتر خواهد بود.  پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top