جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توکل به خدا، پیروی از ولایت و همت غیورمردان نزاجا به یک ساختار متحرک هجومی و چالاک تبدیل شده‌ایم تا رزم زمینی را به دشمن تحمیل کنیم‌.

تجهیز نفربرهای ارتش به موشک‌های نقطه‌زن/ ارتش به یک ساختار هجومی و چالاک تبدیل شده است

به گزارش تبریز کریدور از شیراز، امیر سرتیپ نوذر نعمتی در آیین الحاق و واگذاری تجهیزات و تسلیحات نوین و بازآمادشده به تیپ 55 هوابرد و پشتیبانی منطقه 2 نیروی زمینی ارتش ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و دهه کرامت ‌به تاریخ هجمه دشمنان به خاک خرمشهر، اشاره کرد و اظهار داشت: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر از چنگال وحشیانی که آن دوران استکبار شرق و غرب از آن‌ها حمایت می‌کردند، است و به‌ لطف خدا رزمندگان اسلام با جانفشانی در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر پیروز شدند. 

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و خلق‌کنندگان حماسه سوم خرداد درس آزادگی را به همه آموختند و پیشنهاد می‌کنم که جوان‌ها  مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقطه جنگ تحمیلی را مطالعه کنند. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه حفظ حدود و ثغور و تمامیت اراضی جمهوری اسلامی ایران به‌عهده ارتش است، گفت: به‌برکت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ولایی مفتخر هستیم که در زمان حاضر در نیروی زمینی به این توانایی رسیده‌ایم که به تمام مأموریت‌ها رسیدگی کرده و تجهیزات هوشمند نقطه‌زن را به دشمن تحمیل کنیم.  

وی با تأکید بر اینکه “امروز آنچه برای نیروی زمینی اهمیت بالایی دارد، ولایی و ولایتمدار بودن است”، ادامه داد: به‌لطف خداوند در سال 1401 دوبار مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (فرمانده‌کل قوا) قرار گرفتیم. 

امیر نعمتی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تیپ 55 هوابرد و تیپ 37 زرهی در استان فارس از یگان‌های عملیاتی ارتش در کشور محسوب می‌شوند و پایه مراکز آموزشی و فرهنگی نیروی زمینی در شیراز هستند. 

وی افزود: باتوجه به رصد تهدیدات و نیازهای آینده، در حال عبور از نیروی زمینی سنتی به‌سمت نیروی زمینی پیشرفته هستیم تا بتواند رزم زمینی را به هر دشمنی تحمیل کند و راه زیادی از این مسیر را طی کردیم. 

امیر نعمتی بیان کرد: با توکل به خدا، پیروی از مقام عظمای ولایت و به‌همت غیورمردان نزاجا به یک ساختار متحرک هجومی و چالاک تبدیل شده‌ایم و در زمان حاضر دارای تیپ‌های تخصصی از جمله مکانیزه‌ها و زرهی‌ها، توپخانه موشکی، پهپادها، یگان‌های جنگال، مهندسی رزمی در مناطق مختلف کشور، تیپ‌های واکنش سریع، تیپ‌های متحرک هجومی، هوانیروز بروز داخل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با ابراز اینکه تیپ 55 هوابرد در استان فارس در 5 سال اخیر به یک تیپ چندمنظوره تبدیل شده است و در این راستا توانسته‌ایم مهارت کارکنان را تبدیل به مهارت چندمنظوره کنیم که بتواند از راه هوا بر سر دشمن فرود بیاید، ادامه داد: در مسابقات نظامی کشورهای دنیا نیز این تیپ با مهارت جدید شرکت و رتبه سوم مسابقات نظامی را کسب کرده است. 

امیر نعمتی با تصریح اینکه تجهیزات رونمایی‌شده از جمله تجهیزات جنگالی همگی به‌روز شده است که قابلیت‌های هوشمندی، دورزن و شبکه‌محور بودن را دارند، اظهار کرد: نفربرها حامل موشک‌انداز هوشمند نقطه‌زن هستند و حدود 7 برابر بُرد این موشک‌هاست که به آن اضافه شده است لذا ما از رویکرد تدافعی به رویکرد تدافعی تهاجمی تبدیل شدیم. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما به این وضعیت موجود بسنده نخواهیم کرد چراکه باید به‌سمت جلو و در لبه فناوری حرکت کنیم،  اخیراً در چند سال گذشته، 5 کارخانه در نیروی زمینی تأسیس و این کارخانه‌ها شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پهپاد، موشک، مهمات، سلاح، خودرو و نیازمندی‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند. 

پایان پیام/خ

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top