استاندار کردستان گفت:پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در فصل عمرانی باید به صورت ویژه فعال شود.

استاندار کردستان: پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش فعال شود/موافق تدوین خط بریل کردی هستم

به گزارش تبریز کریدور از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: معلمان از جوهره وجود خود برای آموختن علم به فرزندان این مرز و بوم مایه می‌گذارند. وی تصریح کرد: خداوند خود بزرگترین معلم انسان است و در آیات متعدد قرآن می‌توانیم جایگاه معلمی خداوند تبارک و تعالی را درک کنیم. وی با بیان اینکه جایگاه معلم تا بدان جایی است که پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند« من بجز برای معلمی معبوث نشده‌ام» عنوان کرد: دولت، مجلس و نظام باید قدرشناس معلمان باشند تردیدی نیست اما اینکه هر وقت نام معلم می‌آید به نظر من به این جایگاه لطمه می‌زند. وی تصریح کرد: ای کاش هر مسئول و یا وزیری می‌خواهد برای معلمان کاری انجام دهد بدون فضاسازی رسانه‌ای باشد. وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک مطالبه جدی در دولت انجام شد، گفت: این کار بزرگی است که البته هر کار بزرگی شاید نقاط ضعفی هم داشته باشد و در ادامه مسیر این ضعف‌ها کم کم برداشته می‌شود. وی اضافه کرد: اگر کسی از معلمی تجلیل می‌کند یعنی از معرفت خود تجلیل می‌کند چراکه معلمان مانند خورشید درخشانی هستند که هرمیزان از آن تعریف کنیم کم است. وی اذعان کرد: برای برگزاری آزمون‌های نهایی تمهیدات لازم صورت بگیرد تا در حق کسی اجحافی صورت نگیرد. وی عنوان کرد:آموزش زبان کردی یک امکان خوبی است و می‌توان در کنار آن به آموزش زبان‌های دیگر برای جامعه نابینایان توجه کرد. وی با بیان اینکه آموختن هر زبانی در تعاملات بهتر به ما کمک می‌کند، گفت: این ضعف وجود دارد که فرد فارغ‌التحصیل دکترا در عمل قادر به صحبت 5 دقیقه‌ای با زبان انگلیسی نیست. وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم برای عملیاتی کردن تدوین الفبای بریل به زبان کردی ضروری است و موافق این موضوع هستیم. وی ایجاد ظرفیت‌های لازم برای پخش اخبار ویژه ناشنوایان در شبکه استانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حد توان برنامه‌ها به ویژه اخبار استانی به صورت زیرنویس پخش شود تا عزیزان ناشنوا هم بتوانند استفاده کنند. وی افزود: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در فصل عمرانی باید به صورت ویژه فعال شود. انتهای پیام/2330/71

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top